ZzzzZzzz... klockan ringer nu 8:30 (tidigare kl 8). Vi blir mer och mer morgontrötta känns det som. Solen, värmen och alla intryck kostar på.

Frukostbuffén bjuder på många härliga frukter, cantaloupmelon, gul och röd vattenmelon, papaya, ananas, bananer, mango, drakfrukt, guava m.m. Men även bacon och ägg såklart 😁

Efter att Viktor och jag badat i havets riktigt maffiga vågor blandat med poolbad och sol förslog jag en liten lunchutflykt till White sand beach.

Sagt och gjort gick vi och satte oss i en taxi, som aldrig är mer än 20 meter från receptionen. Hotellet har egen taxiservice så det är väldigt smidigt.

Alltid kul och se sig om när man åker på vägarna, allt är så exotiskt och annorlunda än vad man är van vid.

När vi kom fram började vi med lunch på ett härligt ställe vid stranden.

Sen gick vi för att utforska stranden, som var full av korallstenar och snäckor. På vissa ställen låg det stora högar av koraller.

Det var även fullt av eremitkräftor i olika storlekar. På vår strand finns det små krabbor men inga eremitkräftor, så det var kul att se.

Vi badade och promenerade på stranden, tills vi kände oss färdiga. Då hittade vi en grisbil som tog oss tillbaka till hotellet, vi delade den med en Engelsk familj så vi körde först till deras hotell.

Mörkret faller fort här, och barnen handlade lite på hotellets marknad som är här några gånger i veckan.

Sen gick vi upp till stan och huvudgatan och hittade ett litet ställe som vi käkade middag på. Dock tog det säkert en timma innan vi fick maten. Och när den kom in, fick vi vår mat med 10 minuters mellanrum... tur det finns så många fler ställen att äta på här 😄