I morse vid frukosten bestämde vi att vi skulle boka elefantridning eller vad det kan heta. Så efter frukosten gick vi till turistbyrådelen i receptionen och förklarade vad vi önskade. Vi har bara sett stora paket med en massa annat, så vi hoppades han kunde ordna bara elefantridning. Men han frågade förvånat om vi inte ville bada med elefanterna också? Och njaa, eller joo det lät väl himla trevligt... Så vips ringde han några samtal, och vi är nu inbokade på en heldag tror jag. Inte vad jag trodde vi skulle beställa, men det ska bli jättespännande. Först får man åka elefant genom djungeln typ, och sen stannar man vid någon sjö och får bada med dem. Sen går turen vidare till ett vattenfall, och avslutas med något slags möte med jättehavssköldpaddor.  Det blir nog en upplevelse att minnas hoppas jag.
 
På väg från frukosten tog vi en annan väg till "repan", och upptäckte att hotellet hade en egen trädgård på baksidan. 
 
 
Gissar att det växer ganska bra här 😄
 
 
Allt från örter, citrongräs och sallad till palmer var på tillväxt. 
 
 
Sen tog Viktor och Emelie massagen som jag gav i extra julklapp, förutom hela upplevelsen här då. 
 
 
 
Dem var mycket nöjda och avslappnade efteråt. Jag tog en massage härom dagen, och det var fantastiskt skönt och med palmsuset och vågorna som slår mot stranden. Det är livet helt enkelt!
 
Själv låg jag här och filosoferade mellan hav och pool under tiden. 
 
 
Många långa bad i havet idag, det var tidvis riktigt stora vågor som jag älskar att bada i. Det blev också lunch på hotellet.  
 
 
Sent på eftermiddagen drog det in lite åska över bergen. Och dem flesta lämnade sina solstolar på området. Men som i de flesta fall kom det bara några lätta stänk under en kort stund, ovädret gick söder om oss och ut till havs. Gissar att Phuket fick en lite skur.. ☂️
 
 
Sen en liten afterbeach på balkongen innan dusch och en tur upp på stan för middag. Ska bli så spännande i morgon 😜🐘
 
Inte så många dagar kvar här nu, så Viktor shoppade lite. En cool väska på Converse store och ett par kepsar på ett marknadsstånd. Nu var det prutdax igen, men jag tror jag fick ner dem i rätt pris. Börjar typ på 400 baht men när han ville ha en till och även Emelie en så började hårda förhandlingar om priser för 3st. 233 bath per stycket slutade det med efter mycket tjat från min sida att han ändå inte hade några andrs kunder och hade chansen och få sälja tre kepsar. Han såg INTE glad ut, och det tar jag som ett bra tecken på lyckat prutningsmatch 😂
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

27 Dec 2016 13:35

Elefant turen i morgon kommer att bli helt underbar ! Min elefant hette noi som betyder lillan ,då vi var på djungel tur för 13 år senu Ler fortfarande när jag tänker på det 🤗 Massage borde vara årets julklapp även här hemma om du frågar mig!! Kramar barnen och lycka till imorgon!

Kommentera

Publiceras ej