Jag hade en riktigt kämpig morgon, med magbesvär. Det har förvisso följt mig hela dagen men från i eftermiddags fick jag några timmars permission från rummet utan fönster med hjälp av Imodium i alla fall. 
 
Barnen gick ner till stranden med Johanna, och dem fick massage. Vilken kontrast det kommer bli att ställa klockan på tisdag och upp till jobb/skola efter den här lyxtillvaron. 
 
 
Efter en stunds havsbadande stannade vi förbi i poolen, och det mulnade på lite. Men vad gör det när det är över trettio grader. 
 
 
Vi tog cirkusvagnen och åkte några kilometer bort längst vår strand, som är ca 13 km lång. Där hittade vi en mysig liten restaurang med världens gulligaste tjej som jobbade där. 
 
 
Efter ett tag kom det en Sareng med två killar, och den ena hade Johannas mat med sig på en bricka. Snacka om att vi blev förvånade. Hon hade beställt krabba, så restaurangen köpte maten från någon annan restaurang verkade det som. Hon fick också betala maten direkt till han som kom med den. 
 
 
Krabban i curry smakade i alla fall riktigt bra sa hon, även om hon hade svårt att smälta hur tallriken hamnade på bordet. 
 
 
När vi hade ätit kom tjejen ut och pratade med oss. Hon försökte lära oss lite Thai, och vi lärde henne några fraser på Svenska. Så när vi sen gick, sade hon tack så mycket på svenska, och vi svarade på Thai. Riktigt kul! Att hon sen både var söt och trevlig som tusan gjorde ju inte saken sämre. Bredvid oss hade vi ett bananträd, och vid stranden var det palmer med kokosnötter. 
 
 
Sen åkte vi tillbaka en bit tillbaka till detta ställe. 
 
 
Viktor försökte klättra upp och ta en kokosnöt, men han kom inte hela vägen.
 
 
 
 
Soppamätaren var nere på rött, så vi behövde hitta en bensinmack. Tjejen på restaurangen hade beskrivit vägen för oss till närmsta tankställe. Vi åkte in på en för oss okänd väg som var kantad av lite lokala butiker. Efter ett tag såg jag några oljefat och vi svängde in där. Mycket riktigt! Detta var macken som 1800-talet lämnade kvar här😂.
Körde full tank, och det kostade 66 bath. Ca 18:50 SEK. 
 
Tog en suddig smygbild, för det känns olustigt att ta kort på folk ute på landsbygden. Kolla in glasbehållaren som han pumpade upp bensinen i. 
 
 
Fulltankade åkte vi vidare längs den för oss nya vägen, och jag lyckades pricka den lokala marknaden som inte var så långt borta. På vägen dit var det en poliskontroll, men jag fick köra vidare som tur var. Såg ut som det skulle bli en stor bröllopsfest där på platsen, kanske någon kändis då eftersom poliserna kollade alla på gatan. 
 
 
Titta vilket berg av kokosnötter som dem skalat av det gröna från, så dem ser ut som kokosnötter som vi är vana vid. Efter en snabbtitt på marknaden, och inköp av några mangos åkte vi vidare hemåt. 
 
Magsmärtorna och toabesöken fortsatte för mig, så jag var tveksam till om jag skulle orka följa med ut att äta. Men efter att ha vilat ett tag, gjorde jag ett försök. Vi tog vår cirkusvagn (Sarengen) bort till Purple Haze, som ligger  någon kilometer bort.
 
 
Magbesvären väckte mig för en timma sedan vid 6-tiden, och nu är klockan 7. Idag är det sista dagen här, vår taxi kommer till 19:30 och kör oss upp till Bangkoks flygplats där vi tar nattflyget hem med Thai Air. 
 
Tack till alla er som har hängt med på denna resa!
 

2 kommentarer

karin jansson

12 Apr 2015 08:49

Det har varit så roligt att läsa din blogg. Hoppas att ni haft det fantastiskt, trots magproblem. Kram från mig och PO

Maude Funseth

12 Apr 2015 09:45

Det har varit mycket givande att följa bloggen. Nu har ni bara några timmar kvar innan taxin kommer,hoppas ovädret är över så ni har kunna bada och njuta även idag.
Ni är så välkomna hem och efterlängtade!
Vi ses snart,kramar till hela min familj från mamma/farmor.

Kommentera

Publiceras ej