God jul alla nära och kära och ni som jag ännu inte känner! Nu är det så att vi klockar in julafton 6 timmar före er i Sverige. Så det är faktiskt redan julafton här nu när klockan passerat midnatt 🎅🏼. Men i Sverige är klockan bara 18:31 i skrivande stund. Det känns lite konstigt att vara i värmen över jul, jag har faktiskt aldrig varit det förr. Rakt utanför detta spektakel i bilden ovan är det bara stranden, havet och horisonten. Men det går inte att fånga samtidigt som dem lyser så fint i mörkret.

Lite förvånande också att hotellet gått banananas när det gäller att julpynta trädgåden. Förutom tidigare nämnda belysningar i alla palmer och träd har man idag fortsatt pyntandet med en massa nya saker.

Vet inte vart slottstemat kommer in egentligen, men det kanske är en slottskör som sjunger på scen i morgon? Lite för mycket för min smak, som trodde vi skulle fly julen i ett Buddisktiskt land... Tji fick jag.. kanske finns det risgrynsgröt på Buffén i morgon? 😂

Har inte haft mobilen med på dagen idag, så det blir bara stämningsfulla kvällsbilder 😊

Effer dem nu vanliga dagsrutinerna (frukost, fiskmöte, sola, bada, luncha på någon skön restaurang) tog vi en taxi  längre bort på huvudgatan som jag valt att kalla den. Men jag måste bara berätta om den gulliga hotellvakten innan. När vi passerade honom för att gå ut och äta lunch kom plötsligt ett tropisk regn, så vi tog skydd under ett stort träd ett slag eftersom det brukar dra förbi rätt fort. Medans vi stod i skydd av regnet under trädet, ökade och ökade regnmängden och trädet höll inte längre så tätt. Då kommer hotellets vakt joggandes från sin torra vaktkur ut för att ge oss ett paraply! Helt fantastiskta människor här med omtanke och vänlighet som levnadsstandard.

Väl framme så långt vi tidigare tagit oss på huvudgatan hoppade vi av och utforskade vidare. Först sprang vi på denna permanenta marknad med en massa små försäljningsställen. "Halloooo mister, locki locki, aj hav jår size!" skriker dem flesta säljarna av märkeskopiekläder efter mig.. tröttsamt eftersom jag bara ville titta..som verkar så typiskt svenskt 😂

Sen slank vi in på en restaurang och åt middag.

Har ju inte berättat om spindelincidenten i morse kom jag på. På våra skjutdörrar till badrummet satt denna håriga rackare när vi kom upp från frukosten. Den kanske var 6-8 cm mellan tåspetsarna. Jag gjorde ett par ansatser till att försöka fånga eller trycka till den för att få lugn i rummet. Men jag fixade inte det. Dels för jag inte visste om den var farlig, och dels för rädslan om den skulle springa iväg och gömma sig i rummet.
Så Viktor och Emelie gick iväg ett slag för att hitta någon i personalen och kom tillbaka med en kille. Han attackerade den med fingrarna men den fick en väldig fart ner och under badkaret. Han kröp omkring och löft på badkaret för att hitta den, och till slut lyckades han fånga den. Googlade lite, och det kan ha varit en jättekrabbspindel. Tydligen helt ofarlig om det var det.

Taxin/grisbilen hem hade skön discobelysning på flaket för farangerna.

Väl hemma satte vi på julmusik och laddade upp och vakade in julafton. Jag hade med en julslinga som jag satt upp över tv'n