God jul alla nĂ€ra och kĂ€ra och ni som jag Ă€nnu inte kĂ€nner! Nu Ă€r det sĂ„ att vi klockar in julafton 6 timmar före er i Sverige. SĂ„ det Ă€r faktiskt redan julafton hĂ€r nu nĂ€r klockan passerat midnatt đŸŽ…đŸŒ. Men i Sverige Ă€r klockan bara 18:31 i skrivande stund. Det kĂ€nns lite konstigt att vara i vĂ€rmen över jul, jag har faktiskt aldrig varit det förr. Rakt utanför detta spektakel i bilden ovan Ă€r det bara stranden, havet och horisonten. Men det gĂ„r inte att fĂ„nga samtidigt som dem lyser sĂ„ fint i mörkret. 
 
 
Lite förvÄnande ocksÄ att hotellet gÄtt banananas nÀr det gÀller att julpynta trÀdgÄden. Förutom tidigare nÀmnda belysningar i alla palmer och trÀd har man idag fortsatt pyntandet med en massa nya saker. 
 
 
Vet inte vart slottstemat kommer in egentligen, men det kanske Ă€r en slottskör som sjunger pĂ„ scen i morgon? Lite för mycket för min smak, som trodde vi skulle fly julen i ett Buddisktiskt land... Tji fick jag.. kanske finns det risgrynsgröt pĂ„ BuffĂ©n i morgon? 😂
 
Har inte haft mobilen med pĂ„ dagen idag, sĂ„ det blir bara stĂ€mningsfulla kvĂ€llsbilder 😊
 
Effer dem nu vanliga dagsrutinerna (frukost, fiskmöte, sola, bada, luncha pÄ nÄgon skön restaurang) tog vi en taxi  lÀngre bort pÄ huvudgatan som jag valt att kalla den. Men jag mÄste bara berÀtta om den gulliga hotellvakten innan. NÀr vi passerade honom för att gÄ ut och Àta lunch kom plötsligt ett tropisk regn, sÄ vi tog skydd under ett stort trÀd ett slag eftersom det brukar dra förbi rÀtt fort. Medans vi stod i skydd av regnet under trÀdet, ökade och ökade regnmÀngden och trÀdet höll inte lÀngre sÄ tÀtt. DÄ kommer hotellets vakt joggandes frÄn sin torra vaktkur ut för att ge oss ett paraply! Helt fantastiskta mÀnniskor hÀr med omtanke och vÀnlighet som levnadsstandard. 
 
VĂ€l framme sĂ„ lĂ„ngt vi tidigare tagit oss pĂ„ huvudgatan hoppade vi av och utforskade vidare. Först sprang vi pĂ„ denna permanenta marknad med en massa smĂ„ försĂ€ljningsstĂ€llen. "Halloooo mister, locki locki, aj hav jĂ„r size!" skriker dem flesta sĂ€ljarna av mĂ€rkeskopieklĂ€der efter mig.. tröttsamt eftersom jag bara ville titta..som verkar sĂ„ typiskt svenskt 😂
 
 
 Sen slank vi in pÄ en restaurang och Ät middag. 
 
 
 
 
Har ju inte berÀttat om spindelincidenten i morse kom jag pÄ. PÄ vÄra skjutdörrar till badrummet satt denna hÄriga rackare nÀr vi kom upp frÄn frukosten. Den kanske var 6-8 cm mellan tÄspetsarna. Jag gjorde ett par ansatser till att försöka fÄnga eller trycka till den för att fÄ lugn i rummet. Men jag fixade inte det. Dels för jag inte visste om den var farlig, och dels för rÀdslan om den skulle springa ivÀg och gömma sig i rummet. 
SÄ Viktor och Emelie gick ivÀg ett slag för att hitta nÄgon i personalen och kom tillbaka med en kille. Han attackerade den med fingrarna men den fick en vÀldig fart ner och under badkaret. Han kröp omkring och löft pÄ badkaret för att hitta den, och till slut lyckades han fÄnga den. Googlade lite, och det kan ha varit en jÀttekrabbspindel. Tydligen helt ofarlig om det var det. 
 
 
 Taxin/grisbilen hem hade skön discobelysning pÄ flaket för farangerna.  
 
 
VÀl hemma satte vi pÄ julmusik och laddade upp och vakade in julafton. Jag hade med en julslinga som jag satt upp över tv'n
 
 
God jul!!

2 kommentarer

Anonym

24 Dec 2016 07:13

God jul önskar jag er. Ha det riktigt nice//Stefan

Svar: Tack detsamma!! HĂ€lsa familjen.
Daniel Funseth

Anonym

24 Dec 2016 08:57

Med glĂ€dje har vi följt er resa till vackra Thailand. HĂ€rligt med alla bilder pĂ„ glada barnbarn.Varma julkramar till er alla tre frĂ„n oss tvĂ„ i Ljugarn 😀

Svar: Tack, vad roligt! Vi önskar er en riktig god jul i Ljugarn đŸŽ…đŸŒđŸŽ„đŸŒŽ. Kramar frĂ„n oss alla.
Daniel Funseth

Kommentera

Publiceras ej