Ankomstdagen blev en riktigt lång dag då vi inte hade sovit nästan alls på flyget ner hit. När vi kom fram var vi alla badsugna och gick efter en snabb frukost/lunch på kvarterskrogen ner på stranden och kastade oss i det ca 30-gradiga vattnet. Det var underbart skönt att ta ett bad efter den långa resan. 
 
 
Jag gick upp tillbaka till lägenheten för att ordna lite och packa upp mina och Viktors grejer medans barnen och Johanna gick upp till den nya poolen för att fortsätta sin badfest. 
 
När barnen sedan kom upp till lägenheten så var det redan rejält brända axlar på dem båda....
 
 
Efter ytterligare en måltid som vi kallade lunch/middag på en annan restaurang tog vi en Sareng (grisbil) in till Rayong. Det blev ett besök på Tesco där vi bunkrade upp till smått och gott, och ett besök på Dtec som jag köpt simkort av via internet för dyra pengar i och med dyra tull och Svenska momskostnader som följd. Anledningen att simkortet inte fungerade var tydligen att det måste registreras, och dem kunde inte hjälpa mig eftersom jag inte hade passet med mig.
 
 
Vi var väldigt trötta och hade handlat en del, så vi tog en taxi hem efter shoppingen. Vi hade lite olika sätt att ta oss igenom den långa fredagen. 
 
 
 
Det blev en tidig kväll för oss alla, och utsövda åt vi en härlig påskfrukost på lördagen.
 
 
Efter frukosten tog vi en tur in till Rayong igen, med passet denna gång för att få igång sim-kortet med internet. Tyvärr funkar det väldigt dåligt, så vi får se om det kommer bli mer bloggande denna resa. Det tar på tok för lång tid och med tappad anslutning vart femte minut. 
 
På eftermiddagen lånade vi cyklar och cyklade bort till den lokala marknaden. Vägen dit är kantad av mango, papaya och bananträd och det känns ju så himla exotiskt och spännande!
 
 
Emelie och Viktor hittade varsin mango som var fallfrukt. Det är dem två lite grönare nere på bilden med all frukt vi köpte. 
 
 
Grym papayaskörd!
 
Framme på marknaden slås man av alla tänkbara dofter eftersom dem säljer både fisk, skaldjur, frukt och grönsaker. Vi köpte frukt för ca 40 SEK, och allt detta fick vi för den lilla pengen. Det var bara vi som var turister på marknaden, som är en välbesökt lokal marknad.
 
 
Det blev en ganska sen middag på mitt favoritställe från förra resan hit. Maten är fantastisk god, och jag tror att detta blev dem andras favoritrestaurang också efter denna kväll. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej