Idag startade Viktor och jag med ett bad i poolen. Jag hade lovat han att vi skulle göra det igår efter Rayong men det blev så sent och vi var så trötta efter middagen. När jag hade tröttnat på poolbad kom en kille som Viktor har lekt lite med dem här dagarna och dem fortsatte leka lite i poolen medans jag lade mig i en solstol. 
 
Sen gick vi ner till stranden och hade en jättehärlig heldag där. Johanna började med Thaimassage och Emelie tog en hårkur med massage på huvudet. Sen blev jag sugen, och tog en timmas fotmassage. Det var otroligt skönt ! Efter mera bad och skuggsolning beställde vi mat på stranden för första gången. Kanon, när man inte känner för att flytta på sig i värmen. 
 
 
Efter maten blev Emelie och Viktor sugna på Thaimassage och det fick dem såklart. Viktor hann knappt få första knådtagen innan han somnade. Men han blev väckt när det det var dax att vända på sig. Det känns som man är pånyttfödd hörde jag någon av mitt resesällskap säga. 
 
 
Sent på eftermiddagen fick vi för oss att vi skulle hyra en cirkusvagn som jag kallar dem. Dock heter dem Sareng, och uttalas "Saleng". Efter en kort beskrivning gav jag mig ut på en liten provtur för att känna lite på den och lära mig växla, bromsa och köra på rätt sida..
 
 
Sen bar det av med hela cirkusen till Ban Phe som vi inte sett så mycket av. Där var det marknad där, och den var grymt mycket större än den lokala som vi har en bit ifrån oss. Innan vi gav oss iväg gick vi in till Kwan som har sitt mäklarkontor i vårt hus. Vi pratade lite och undrade om hon hade en karta över området, eftersom det inte fanns var hon vänlig och ritade oss en karta som hjälpte oss att hitta till marknaden. 
 
 
Viktor och Emelie fyndade en del. 
 
 
 
Det var en riktigt stor marknad med allt möjligt från Tv, kläder, skor, mat, och frukt. Som vanligt var vi typ dem enda västerlänningarna. Så det blev många långa blickar och fniss när dem fick syn på oss. 
 
 
Efter marknaden åkte vi till en restaurang inne i Ban Phe som jag och James besökte med min Pappa, Nettan, Kwan och Gloria förra året. Det är en buffé där man hämtar råvaror och sedan grillar dem eller kokar dem vid bordet. Problemet var att det är en grill och det var inte så lyckat för oss i den här värmen märkte vi. Vi fullständigt dryp av svett eftersom man hela tiden hänger över värmen för att grilla sina saker. 
 
Sen förde jag min lilla cirkus hem igen. Det blev med beröm godkänt för körningen. Väl hemma på balkongen var det gott med ett par kalla, då det var färdigkört för idag. 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Maude Funseth

10 Apr 2015 10:40

Vilken häftig moppe och vänstertrafik!!
Ser svettigt ut att shoppa, men det går nog att fynda en del.
Kramar till er alla från mamma/farmor

Svar: Ja, det gäller att ha full fokus. Särskilt i innerstadstrafiken, där är det lite klurigt ibland. Alla kör lite hursomhelst, så bromsberedskap är bra 😜Det är så jvl varmt när man inte ligger i skuggan på stranden. Men man vill ju se lite annat också så man får stålsätta sig 😁
Danne

Kommentera

Publiceras ej