Idag matade vi de 1000st fiskar som finns i sjön här på hotellet. Tidigare har vi missat det, men ändå sett en massa fiskar just vid matplatsen. Det kom ut en kille med en stor hink med fiskmat och en massa plastmuggar. Sen fick alla som ville skicka i en mugg med fiskmat. Det blev bra fart på dem vill jag lova!

Mer sol idag än de andra dagarna, så vi har fått lite färg. Men det blir så vansinnigt varmt när solen varit framme ett tag.

Vi tog en promenad bort längst stranden, och efter ett tag började solen steka på som tusan. Så vi hoppade i och badade lite, men det är ju så varmt i havet med så det blir inte mycket till svalka 😅

Det var väldigt fint i alla fall (även om jag inte kan bjuda på bilder från promenaden). Jag har nog varit mer i vattnet än på land idag.

När det var lunchdags gick vi bort längs stranden åt andra hållet. Då skriker Viktor till som var vid strandkanten, det spolades upp en död blåsfisk av något slag.

Vi hittade ett hotell som hade en strandrestaurang där vi slog oss ned. Menyn var imponerande så det blir nog fler besök dit, även om hotellpriserna säkert är dubbelt upp mot en Thairestaurang uppe på huvudgatan. Man betalar väl för läget antar jag.

Det var otroligt varmt att knalla hem efter maten, så vi gick upp på rummet och kylde ned oss i AC'n innan vi gick ner för att bada igen.

Här är ingången till hotellet från stranden.

I dag var det stora vågor på förmiddagen, men igår var det lugnare vatten och därmed bättre sikt under vattnet. Viktor snorklade då runt och hittade fina snäckor på botten.

Nu sitter jag och skriver denna blogg på balkongen med en kall öl, klockan är snart 19:30 och vi ska bege oss upp på stan för att äta middag.

Vi tog en promenad upp med huvudgatan, och det blev faktiskt Italienskt till middag. Närmare bestämt vedugnsbakade pizzor, som var väldigt goda. Stället var otroligt välbesökt, så det verkade vara populärt.
Efter maten gick vi vidare och tittade lite i affärer, och avslutade med att bunkra vatten och öl på den stora Supermarketen innan vi tog en taxi hem. Gick förbi denna grönsaksaffär. Det finns inga grönsaker i vanliga affären här, utan dem köper man på marknaden i huvudsak eller i en frukt- och gröntaffär. Old school, men trevligt kan jag tycka.