Efter sedvanlig frukost på balkongen gick vi ner till stranden. Det var riktigt varmt, så 1,5 liter vatten drog jag i mig ganska snabbt. Vi har ju ganska sena morgonrutiner här. Vi går upp vid 8:30, och är sällan nere på stranden innan 10:30-11. Man behöver den tiden för att förutom frukost, få ordning på vätskebalansen och göra sina toabesök. 
 
 
Vi trotsade sen värmen efter några timmar och tog Sarengen in till Ban Phe för att luncha och upptäcka staden lite närmre. 
 
 
Viktor och Johanna lät sig fotograferas på min förartron innan vi gav oss iväg. Vi tog en annan väg in till Ban Phe idag, det är kul att chansa lite när man inte hittar och inte har någon karta. Men med mitt lokalsinne är det sällan problem. 
 
 
Vi körde igenom hela stan, och kom till andra änden av Ban Phe. Där klev vi av en stund och fotade lite. Här ser man Koh Samet tydligt en bit utanför. 
 
 
 
Vidare åkte vi bort till sista Piren, det var därifrån jag och James åkte över till Koh Samet förra året. 
 
 
Det var fruktansvärt varmt, och jag mådde rent av dåligt av värmen. Vi åkte vidare för att leta matställe, och det blev Pizza till lunch idag. Hur god än Thaimaten är, blir man sugen på något annat. Och något salt framförallt. 
 
 
När vi ätit letade vi oss vidare till en permanent marknad, för Viktor och Emelie vill shoppa lite. Det var mest torkad fisk i alla dess former, men även en del kläder och annat som var mer intressant. Innan vi åkte hemåt handlade vi frukost, vatten och öl på Big-C. 
 
När vi kom hem var redan solen på väg ner, och vi var sugna på bad. Det blev poolen, för det var så mycket konstiga fiskar och krabbor i vattnet eftersom vattennivån nu steg och det började bli mörkt. 
 
 
Viktor softar lite med ett spel innan middagen. Vi åt middag på vårt favoritställe, och gick sedan bort till Purple haze för en öl/läsk efteråt. Vi gick förbi denna "fyllehund" som hade slumrat in 😄
 
 
Vi var inte tillbaka förens midnatt, och vi hade utebelysningen på för att guida oss hem i mörkret. Det är inte många som är i huset nu, nästan lite ödsligt. 
 
 
I natt blev vi väckta av ett mäktigt oväder med storm, åska och ösregn. Så vi plockade in alla möbler från balkongen, för dem håll faktiskt på att blåsa iväg. Man hörde klirr och pang, så jag tror andra hade oturen att inte vakna i tid för att rädda sina saker på balkongen. Det var lite läskigt, så vi satt uppe Johanna, Emelie och jag för att följa utvecklingen. Men allt gick bra till slut, och idag är det riktigt varmt med sol igen.
 
Min mage är inte bra idag, så jag sitter ännu på balkongen (mellan toabesöken) medans dem andra är på stranden. Emelie och Viktor ville gärna ha massage idag med, så dem fick pengar med sig till det. 
 
Snart åker vi hem, så hoppas min mage släpper ner mig till stranden snart så jag kan få njuta.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej