Dem senaste sömnfattiga dygnen kom ikapp oss igår. Onsdagen var en dag då vi missade soluppgången och sov lite längre. Här finns en fågel med ett roligt läte, som brukar hålla låda på mornarna. Övertrötta och jetlaggade som vi var i förrgår, låg vi och skrattade gott åt fågeln vars läte låter som "lägg av!". Ibland blir lätet i falsett och då låter den riktigt förnärmad.

Huset sett från poolen

Vi gjorde oss en smarrig fruktsallad på dem olika exotiska frukterna som vi köpte på marknaden dagen innan, och denna åt vi på balkongen och njöt av värmen och utsikten. Sen var det dax för ett premiärdopp i havet. Det var helt underbart att studsa omkring i de säkert meterhöga vågorna som reste sig. Skulle gissa att det var runt 27-28 grader i vattnet, så man kunde ligga i ett bra tag och njuta. Vi gick förbi vår pool på tillbakavägen och duschade av oss sanden och saltvattnet.

Efter badet tog vi oss en långpromenad längs med strandgatan som skulle leda oss till en efterlängtad massage. Vi stannade till och åt lunch på det här stället, och man har inte riktigt vant sig vid dem låga priserna. Lunchen kostade 10kr! Och med en stor Chang till den blev det hela 24kr.

På stranden hittade vi den här palmen, med några lustiga annanasliknande frukter. Är det någon som vet vad det är för något?

Mae Rumpheng, våran långa strand.

Det det blev varmt att promenera i värmen, så vi slank ner på stranden och tog en öl innan vi gick till massagen.

Vi fick oss en rejäl omgång på massagebänken, det var både skönt och smärtsamt eftersom dem går på ganska hårt. Känslan idag är som träningsvärk i hela kroppen, vilket säkert är bra. Men nästa gång kommer jag be om lite snällare behandling. 80kr kostade massagen, vilket andra svenskar i huset tyckte var för dyrt. Så vi blev nog lite uppskjortade vad gäller priset, men jag tycker det var billigt ändå för den dryga timmens behandling.

På väg hemåt började det redan bli skymning.

Vi satte oss på balkongen och tittade på solnedgången, och alla hundratals fiskebåtar som man ser varje kväll och natt. Dem har alla ett starkt grönt ljus, och det ser maffigt ut när det är mörkt.

Sen en var det dax att ta adjö av Pappa och Nettan som tog nattflyget hem i går. Och vi gick längs stranden åt andra håller för att hitta någonstans att äta middag. Vi fann en mysig liten restaurang som serverade den smakrikaste mat jag ätit under resan så här långt. Alla försöker få ett löfte om att man ska komma tillbaka till deras restaurang eller massageställe med frågan - See you again tomorrow? Och kanske blir det så 😊 det får vi se.