Nästa resa till Thailand och Rayong/Ban phe bokade jag redan i höstas. Denna gång tar jag med mig mina barn som är nyfikna på landet, maten, kulturen, klimatet och lägenheten. Även min syster följer med på denna resa som blir av i påsk. Det känns underbart att få komma ner och njuta i värmen igen.
 
 
Men det blir också ett tillfälle för oss att hedra min pappa på den plats som ju blev hans sista. Han dog hastigt här ute i vattnet i december på min födelsedag under sitt morgondopp. Jag tycker han valde en fin plats att dö på men det känns riktigt tragiskt att det var 25 år för tidigt. Tragiskt att han inte fick skörda frukten efter ett liv med hårt arbete, och få njuta i detta paradis och leva det goda pensionärsliv som var tänkt. Saknade och sorgen är stor efter pappa!
 
 
 
Tanken är att ge rayong.blogg.se liv igen under denna resa, så jag hoppas att lusten till bloggandet återfinner sig när vi är på plats i lägenheten. Jag har försökt googla fram vilket mobilt internet som verkar bäst under vår vistelse, men det är inte det lättaste. Får hoppas jag finner en snabb uppkoppling utan allt för stora volymbegränsningar. Är det någon som har tips om något bra kontantkort med snabb och helst obegränsad surf, tar jag gärna emot dem! :) 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej