Jag insjuknade förra veckan i något influensaliknande, och har sedan dess haft feber, huvudvärk och ont i hela kroppen. Dagarna har jag tillbringat i sängen eller soffan, då energin inte räckt till mer. Först tänkte jag att det var ju en himla "tur" att jag blev sjuk så långt innan resan, så jag hinner bli frisk tills vi åker. Men idag känner jag annorlunda, eftersom jag fortfarande har feber och mår skit.
 
Efter ett läkarbesök idag fick jag förutom influensadiagnosen även det tråkiga beskedet att jag hade fått divertikulit igen, så vila och flytande kost är ordinerat. Jag ska tillbaka till läkaren på fredag för ny provtagning, och jag hoppas att det ser bättre ut då. Eller jag bestämmer att det kommer se bättre ut! Det finns inte utrymme för något annat eftersom det bär av mot den efterlängtade resan på söndag.

Fasta eller flytande kost, är till en början svår. Jag vet av tidigare erfarenhet att det första dygnet brukar vara tuffast. Man får stålsätta sig från att inte stoppa i sig något när man går och kikar in i kylen när det suger till i magen eller yrseln gör sig påmind. Det riktigt svåra, blev när den beställda maten från Mathem gjorde entré vid 20-tiden. Jag låg igår och gjorde upp en matsedel för dem sista dagarna hemma och knappade enkelt hem råvarorna till dessa måltider. Tyvärr får jag inte äta det som var tänkt, utan det får bli buljong eller något annat smarrigt för min del... Dock ska ju barnen ha mat, så den kommer bli lagad ändå. 

 Arkivbild från tidigare Mathemleverans
 

Mathem är verkligen fantastiskt smidigt, och jag har storhandlat av dem vart annan vecka sedan i höstas nu.

Oj, nu kanske det blev lite gnällig ton i det här inlägget. Men det är inte alltid allt är på topp i denna kropp. Nu blir det plums i säng, så immunförsvaret får göra lite underverk!

God natt!

 

1 kommentarer

johanna

02 Feb 2014 23:32

Njut nu och ha en super resa! Lite avis är jag! Kramiz swester

Kommentera

Publiceras ej