I går morse blåste det upp och det började regna.
 
 
Som väl var varade det bara en timma, och sen kände vi igen vädret igen
 
 
När skulle gå ner till stranden för att bada, fick vi höra att någon valt att köra hem full på natten och kört rakt igenom en mur där bilen blev stående. Tyvärr hade jag ingen kamera med då, men såhär blev skadorna på muren.
 
 
Sen blev det bad ett tag. Och eftersom jag har svårt att få solskyddsfaktorn att sitta kvar på kroppen, passade jag på att bränna mina axlar och ansikte. Problemet med solskyddsfaktorn är att jag svettas bort den från ansiktet, straxt efter jag smort mig ☺️
 
 
Senare promenerade vi bort en bit för att hitta oss lite lunch, och passerade några magra rackare. Jag förstår att det i huvudsak är fisk, skaldjur och fågel på menyerna. Det är ju inte mycket kött på en sån här rackare..
 
 
Vi slog slog oss ned på en restaurang, och åt kycklingfile som var jättegott. Såklart sköljer man ner maten med en kall Chang.
 
 
Nere på stranden hade hade ett gäng munkar samlats för att se på solnedgången.
 
 
Jag tog en bit sol till efterrätt och James försökte ta med sig solen hem.
 
 
 
Till middag fick det bli hämtmat från den närmsta restaurangen, där dem har färska skaldjur i baljor utanför.
 
 
Balkongmiddag
 
 
Det är väldigt fuktigt likt augusti hemma, så alla kylda drycker rinner av kondensvatten när man tar fram dem i värmen. 
 
 
 Det var lite om gårdagen, nu (idag fredag) ska vi åka till Koh Samet.
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Lars-Göran Jansson

07 Feb 2014 04:34

Vilka fina bilder ! Ni ser ut att trivas fortfarande
PA

Svar: Ja verkligen! Vi blir nog kvar på Koh Samet över natten om vi hittar ett hotell vi kan tänka oss. Otrolig sand!!
Danne

Maude Funseth

07 Feb 2014 11:31


Skicka hit lite sol till det disiga och vintertrista Stockholm!
Maten verkar vara helt underbar, vilken lyx med seafood var och varannan dag.
Ha det så skönt på Koh Samet!
Kram mamsen.

Svar: James har solen i sin väska nu, så den tar vi med hem! Koh Samet är bra, så vi blir kvar tills i morgon.
Danne

Kommentera

Publiceras ej