Jag kanske inte skulle ha ätit dem där höns eller ankhuvuden vi hittade på marknaden..... Nää, det gjorde jag inte. Men jag vaknade sjuk som bara den, med feber och täta toabesök. 
 
 
För att stå ut, stängde jag igen dörrarna och lät A/C'n kyla ned mitt sovrum och min kropp som fullständigt kokade. Jag hade i alla fall en härlig utsikt från sjuksängen.
 
 
Man kan ju inte ligga och vara sjuk på semestern, och vi hade hört att det fanns hjälp. Så James fick åka med tvättantens man upp till närmsta apotek, och kom hem med dem här medicinerna till mig. Redan efter några timmar började livet sakta återvända, men om det var medicinerna eller de 6 liter vatten + resorb + Coca-Cola jag fick i mig under dagen vet jag inte. Förmodligen en kombination av allt. Jag tog mig ner och åt en macka till lunch, men sen hem och vila ett tag till. 
 
 
James hämtade även vår tvätt som vi lämnade in häromdagen. Det var handdukar, skjortor, t-shirts, shorts och en massa underkläder från oss båda, och priset för att blev 200 boyarder (som Gunde hade försett oss med). Nää, skämt och sido.. men priset i svenska pengar blir ungefär 40kr. Och då fick vi våra nyllen ritade i nollorna 😄
 
 
Framåt eftermiddagen började jag bli människa igen, och vid 17-tiden gick vi ned och badade i havet. Det hade blåst ganska mycket det senaste dygnet, så det var riktigt stora härliga vågor som jag älskar att bada i. Här är en av de fyra flaskorna som slank ned i går. 
 
 
 
 

2 kommentarer

Maude Funseth

13 Feb 2014 12:49

Hoppas det var sista magsjukan nu!!
Vilken billig tvätt, lyxigt värre att slippa tvätta själva!
Har ni städhjälp också?
Fortsätt att njuta av solen, värmen och ljuset, 100 % frånvaro av detta här i Nacka !
Kram mamsen

Svar: Ja verkligen! Vi tar flyttstädning när vi lämnar 😜
Danne

mamma Q

13 Feb 2014 18:14

Tråkigt det där med era magar !Snart kanske ni har fått alla baskelusker man behöver för att magen ska stå pall. Blir ni kvar i Rayong eller ska ni till B.K? Hoppas allt är lugnt där. Bada från mig!! Verkar jätteskönt. Kramar till er båda. Marg.

Svar: Tja, morsan.... Ähh, det funkar iallafall:))). Idag åker vi upp till Pattaya för lite shopping, hoppas hitta lite kul till barnen. Vi har haft det bra, dumt att klaga!! E snart tyvärr hemma igen, ha ha. Hörs snart, kram/Sone m
Danne

Kommentera

Publiceras ej