Gårdagen tillbringade vi mycket tid på stranden och i vattnet. Vi åt även lunch på stranden, då man kunde beställa mat och dryck från restaurangen ovanför. 
 
 
Hemma på balkongen gick vi lös på vattenmelon och ananas som vi hade köpt. 
 
 
Jag lyckades bränna mig trots att jag mest suttit i skuggan med solskyddsfaktor 30 😎.
-"Fan va solen tar här nere" som Melander sa i Sällskapsresan. 
 
 
Vi hade hört att det fanns cyklar att låna i huset, så vi chansade att dem skulle vara lediga. Det var dem!
Så på varsin "Turbo" utan luft i däcken, utan bromsar och med mina knän uppe i haktrakten styrde vi mot den lokala marknaden. Vägen dit kallas "snake road".... Och vi hade nog lite extra koll på vägen efter ormar.  Men dem säger att den fått detta namn pga alla potthålen som man måste slingra sig runt. 
 
 
 
Längs vägen hittade vi massor av spännande att titta på. Min absoluta favoritfrukt är mango, och efter ett tag märkte vi att det fanns en hel del mangoträd längs denna väg! Jag har aldrig sett detta tidigare, så det var en riktig höjdare. 
 
 
 
Nästan framme vid marknaden, och 1 liter svett senare kom vi fram till en skola som hade ett häftigt träd med en massa naturliga lianer i.
 
 
Det här har jag ingen aning om vad det är. Men det var häftigt.
 
 
Det är inte långt till marknaden, men jag kan lova att vi var svettiga när vi kom fram.. Uppe vid marknaden finns även en Tescoaffär, som vi gick in och svalkade oss i och köpte vatten.
 
Här är marknaden, som i huvudsak säljer frukt, grönsaker, fisk och skaldjur. Vi köpte med oss Mango, melon och majs. 
 
 
 
 
Det ett blir ju mörkt väldigt fort här, så vi skyndade oss hem när vi såg att solen var på väg ner. Ingen av oss var särskilt sugna på Snake road by night 😳
 
 
Efter lite balkonghäng, gick vi ned till restaurangen nedanför huset och käkade middag. 
 
 
 
Det blev lite fåordigt idag, men jag blev magsjuk i natt igen så jag är ganska orkeslös idag. Suck!
 
 
 

1 kommentarer

johanna

12 Feb 2014 22:33

Hej där. vilken fin strand, det ser skönt ut.snygg bränna du har fått... usch då, magproblem igen låter inte kul. Låt handspriten bli din bästa vän, löser mkt. Hoppas du blir bra snart. Vad häftigt att cykla bland mangoträd, mums. Hur blir det med Bangkok åker ni dit eller avstår ni? Kram

Svar: Hej syrran, nej vi hinner inte med Bangkok. Vi drar till Pattaya i morgon och shoppar där istället.
Danne

Kommentera

Publiceras ej